söndag 2 december 2012

1 advent

Hade klockan på ringning så jag skulle kunna se på julkalendern som började kvart i 9. Vaknade av den men stängde av den och tänkte att jag skulle sova lite till för det var en kvart kvar, men vaknade upp och kollade på klockan 08.53 attans! Så jag och älskling kollade på svt play på telefon.
Aja, efter det så vi kvar en stund och läste lite på dt och aftonbladet och kollade facebook. På facebook fick jag veta hur vädret var. Det var ju inte direkt så man ville gå upp ur sängen när man fick se hur kallt det var. Brrr. Men man kan ju inte sova bort hela dagen, mycket att göra idag innan stockholmsresan imorrn så gick upp och käkade frukost och tände första ljuset på advents ljusstaken (eller vad man nu säger.), mys!:)

Vi har hunnit med lite grann iaf efter att vi stigit upp. Diskat, bäddat sängen, plockat ihop och packat lite grann men ej klar ännu.
Just nu har jag tagit en liten paus så nu sitter jag här och skriver lite på bloggen och funderar på om vi ska gå ner på julmarknaden eller ej. Det visar sig. Vi ska ju ändå handla lite käk till resan ner till Stockholm imorrn.

Nej nu ska jag se till att få lite mer saker gjorda ;)

/Micaela *

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar