lördag 1 december 2012

Stockholms resa & mina funderingar här i livet.

Sitter här i min ensamhet, lyssnar på musik och funderar på vad jag ska ha med mig till Stockholm, inte varje dag man åker dit precis.. Hehe. Men ska bli så skönt att åka iväg ett par dagar med älsklingen till hans syster och bara umgås.

Imorrn är älsklingen ledig och det är första advent och julmarknad här i Mora (har jag för mig iaf;) så blir nog att gå ner och kika lite där. Annars ska vi nog städa lite, köpa lite resekäk och packa eftersom det är på måndag vi åker till Stockholm och stannar där ett par dagar, eller ja, iaf tills på torsdag.



Jag har så många funderingar på livet så det är jobbigt.

Ska man bli rädd när det är konkurser hit och dit, kommer jag någonsin få ett jobb och inte bara vara extra?
Det är ju så sjukt dåligt med jobb överallt. Det är ju inte direkt denna tid på året det är mycket folk på restauranger heller.. Det är ju den enda utbildningen jag har. Och jag orkar bara inte plugga till något just nu, vet ej vad det skulle kunna vara heller för den delen.
Jag skulle ju vilja jobba med barn eftersom jag har så mycket erfarenhet av barn och älskar barn. Men den utbildningen känns alldeles för lång och plugg är inte min sida riktigt.

Och jag vill så gärna ha barn men ska man skaffa barn så tkr jag att man framförallt måste ha någon inkomst. Ett barn är inte billigt. Det får iaf vänta nåt år med det.

Vad ska jag göra när pengarna jag har tar slut och inte fått något jobb liksom?
För att leva på min pojkvän är det sista jag skulle göra, jag hatar att ens låna pengar av honom.
Att vi delar på allt känns skönt. Vi delar på mat, hyra och om det är något vi behöver hem så delar vi på det också. Så det blir ju inte lika dyrt som att man skulle bo själv och betala en hyra + mat ensam. Men tänk om pengarna skulle ta slut, vet inte vad jag skulle göra, inte ha någonting att betala med.
USCH vill inte ens tänka på det!

Men jag är så glad att jag har min älskade pojkvän som finns där när det är jobbigt, om man bara vill gråta så har man en axel att luta sig mot.. Jag älskar dig Jonatan <3


Skönt att fått skriva av sig lite funderingar över livet som man har. Nu ska jag sätta mig med en kopp te och vänta på att älsklingen kommer hem från jobbet..

/Micaela*



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar