söndag 30 december 2012

Hemma i Mora igen

Då är man hemma i Mora igen då efter lite julfirande.

Måndagen var jag hemma och firade jul med min familj.
Massa god mat, paketutdelning av Tomten till dom små och spel på kvällen (med andra ord.) Var riktigt skoj..

Tisdagen hände det inte så mycket, Fiia och Simon kom på besök hemma i Nås. Var ju ett tag sedan så det var kul att se henne! :) Annars hände det inte så mycket.

Onsdagen så skjutsade pappa mig till Kättboåsen för att jag skulle till älsklingens mamma och fira lite jul med god mat och lite spel där också med nästan alla hans syskon :) Hade jätte skoj!

Torsdagen fortsatte med lite julfirande hos älsklingens pappa, slapp julmaten och fick en riktigt god gryta och potatis istället, riktigt gott och extra gott är det ju när man ätit julmat i 3 dagar innan! hehe.
Var där till sent på kvällen. Vi spelade spel och hade det super trevligt.

Fredagen så var vi barnvakt till Ida och städade ur min garderob i mitt rum, hjälpte även till uppe hos farmor eftersom mamma och pappa flyttar upp dit snart.
Vi torkade rent i skåp i köket och var barnvakt åt Ida medan Angelica, pappa och mamma höll på att tapetsera i sovrummet. Kom hem ganska sent så var nästan bara att gå och lägga sig direkt man kom hem. Hade Ida med oss också eftersom dom andra skulle vara kvar där uppe och göra klart där så dom kunde börja ta upp möbler dagen efter.

Lördagen så gick vi upp tidigt, åt frukost, duschade och packade det sista som skulle med till Mora. Åkte från Nås vid halv 1 kanske, svängde in vid hans pappa i Järna och hämtade kött och tog även med Barras. Svängde in i Kättboåsen och lämnade Barras (en hund) och hämtade lite grejer där också sen åkte vi hem till Mora. Kom till Mora vid halv 3 tiden. Var bara att byta om, sätta upp håret och käka lite sen dra iväg på jobb på Strand. Vart bara 4,5 timme men bättre det än inga alls. Efter jobbet så gick jag hem eftersom Jonatan inte hade slutat än. Pratade med Angelica i telefon så det gick ju bra ändå (mörkrädd.) hehe.
När jag kom hem så tog jag mig en varm dusch sen slängde jag mig i soffan och spelade lite på telefon och somnade med telefon i handen men vaknade till efter ett tag och la mig i sängen istället och somnade nog igen ganska så fort och djupt, märkte inte ens när älsklingen ringde eller när han kom hem inatt.. (Brukar vara ganska lättväckt.)

Vaknade vid halv 12 idag iaf, skööönt att sova ut lite efter alla dessa sena nätter under jul..
Inte gjort ett skit idag faktiskt, bara slöat..
Och nu har älsklingen åkt iväg för att jobba ikväll och jag sitter här och kollar på massa gamla bilder man sparat genom åren, vilka underbara minnen! <3
Blir nog att kolla på skilda världar och ta det lugnt resten av kvällen med.

Ha det så bra!

/Micaela*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar