torsdag 6 december 2012

Borta bra men hemma bäst.

Ja visst äre väl så allt, borta bra men hemma bäst..

Precis slängt mig ner i soffan för att skriva lite blogg om Stockholm eftersom jag inte skrev varje dag.

I tisdags så gjorde vi inte så mkt, vi umgicks mest faktiskt, klart man passar på att umgås när man inte träffas så ofta. Men så busade vi med Joel en hel del, underbara unge! :)

Onsdagen så var det kaos i Stockholm. Snöade som bara den. Medans jag, Malin och Jonatan tog oss en promenad till mobilkoden eller vad det nu hette för att kolla om dom kanske skulle kunna laga Jonatans telefon så såg vi hur alla kämpade för att ta sig någonstans med sina bilar. Bilarna bara slirade även fast det stod folk bakom och puttade på, bilarna efter vägkanten var igensöade..
Vilka stackare, även fast det såg lite kul ut faktiskt:P Glad att jag slapp det besväret iaf. Tur att dom iaf plogar här i Dalarna..
På kvällen så lekte vi med Joel innan han skulle sova, sedan kollade vi på lite tv och senare spelade vi kort tills vi la oss allihop.

Idag torsdag så vaknade vi vid 10, jag och Jonatan kollade på julkaldendern på svtplay innan vi gick upp och käkade frukost. Efter frukosten så gick vi till mobilkoden för att kolla om dom hade fixat Jonatans telefon men det hade blivit nå fel så någon annan hade fått hans telefon med hem så dom skulle skicka den hem till oss här i Mora, så vi gick vidare och letade efter en leksaksaffär för vi skulle köpa en födelsedagspresent och julklapp till Joel och Alison. När vi väl var inne på BR så ringde dom från mobilkoden och sa att dom fått tillbaka telefonen och vi fick komma och hämta den. När vi kom dit så sa dom att det troligen behövdes bytas fler delar på telefonen så dom fick ha den kvar för att fixa den och skicka den till Mora när den va klar. När vi kommer hem till Malin och Lollo och varit där kanske en halvtimme så får jag ett sms på min telefon att det inte gick att laga den iaf så det var bara att klä på sig igen och gå dit och hämta den.
Provade istället att gå till 3 och kolla om man fick byta in den telefonen för att få ut en ny telefon för billigare pris som dom sa till Tobban i Borlänge, men då skulle man få lov att hämta den i Stockholm efter några dagar och vi skulle ju åka hem så det gick ju inte men killen inne på 3 sa att det går ju att lämna in den i Borlänge och hämta den där sen. Jävla krångel för en telefon jävel!!
Gick iaf tillbaka till Malin och Lollo efter att vi varit hos 3. Hann vara där en halvtimme ungefär och busa med Joel innan vi skulle röra oss mot t-centralen för att åka hem mot Dalarna igen..

Och nu är vi äntligen hemma efter en låååång tågresa. SKÖÖNT!!
Nej nu ska jag lägga mig och sova om jag ska orka med morgondagen då jag ska tvätta medans älsklingen jobbar och så kommer pappa hit imorrn och sover här också :)

Godnatt!

/Micaela *


                                                   
                                                             Stockholm
Stockholm
                                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar